AGS IT-partner har vært så heldige å få et intervju med Christian Pritchard, Grunnleggeren og Administrerende Direktør hos Mobiloperatøren Nortel.
I intervjuet blir du bedre kjent med selskapets strategi og verdien Nortel tilbyr til norske bedrifter.

Hvem er Nortel? 

Nortel ble startet høsten 2019 for å fokusere på bedriftsmarkedet for mobiltjenester, og hadde sitt første hele driftsår i 2020. Selskapet opererer i Telenors mobilnett og er børsnotert.

AGS IT-partner er en av Mobit-kjedens 120 forhandlere som har mulighet til å selge og supportere på Nortel sine løsninger og abonnement med full Telenor-dekning.



Nortel logo - BISON TM

 

 

Hva er det som får deg til å tro på et nytt eventyr nå med Nortel?

Etter salget av Mobitalk hadde jeg flere år på utsiden av bransjen, og som observatør fra utsiden, så jeg at konkurransen ble mer og mer svekket, spesielt i forhold til våre naboland, både når det gjelder pris og innhold i abonnementene.

Jeg så at det var rom for å etablere en ny utfordrer og konkurrent til Duopolet.
Det jeg da gjorde var å mobilisere teamet fra Mobitalk-tiden, og la en god plan for finansiering og oppfinansiering av Nortel, sånn at vi hadde muskler til å gå inn og gjøre dette på en skikkelig måte.

Og så er det jo sånn som Grunder, at er man for lenge på utsiden av en bransje man er glad i, så kjenner man at det bruser i grunder-blodet. Det også var nok en sterk pådriver for å komme inn igjen i manesjen.

 

 

Mobilselskapet Nortel sikrer viktig salgsavtale med Mobit-kjeden – E24

 

New call-to-action

Vi har fått med oss at Nortel vokser i rekordfart, og faktisk er Norges desidert raskest voksende utfordrer. Hva er de viktigste grunnene til den kraftige veksten?

Det er mange grunner til det, men så klart – når man har gjort noe en gang tidligere, så hopper man galant bukk over de feilene man gjorde sist. Og det gir oss helt klart et fortrinn som vi drar veldig god nytte av i dag.

I tillegg har vi vært veldig opptatt av å bygge et solid, sterkt og langsiktig distribusjons- og salgsapparat, som igjen betinger solid finansiering av selskapet.
Og da får man en arbeidsro, og kan fokusere på salg og vekst. Man kan fokusere på å bygge Teamet og selskapet enda sterkere.

 

 

Telefon, Teknologi, Mobil, Internett, Touch-Skjerm

 

 

Hvilke bedrifter mener du kan dra fordel av abonnement og løsninger fra Nortel?

De fleste bedrifter med behov for effektive og forutsigbare Telecom løsninger trenger Nortel.
Vi strekker oss langt for å yte det ypperste av service, slik at kundene føler at de får en havn de ønsker å være i, og det i seg selv er en viktig KPI for oss internt.

Vi måler kundetilfredshet hele tiden, og er med å skape innovasjon med våre produkter. Vi lanserte blant annet Grenseløs-produktet vårt, som første aktør i bedrifts-segmentet hvor man har fri data og fast pris. Og nå er det også mulig for Nortel-brukere å ha opptil 10 sim-kort knyttet mot hovedabonnementet. Vi innoverer og skaper nyheter for kundene våre som gjør at de får fleksibilitet på alle fronter.

 

 

Bakgrunn, Data, Nettverk, Web, Internett, Informatikk

 

 

Hva skal Nortel «være» for små og mellomstore bedrifter?

Vi skal være den trygge fremoverlente Telecom operatøren, hvor kundene alltid skal ha de beste prisene, de beste tjenestene og den beste servicen som ytes av våre til enhver tid fremoverlente medarbeidere.

 

 

E -Post, Post, Hånd, Smarttelefon, Skrive

 

 

Hvilke milepæler ser Nortel mot i 2022?

Vi gikk jo på børs tidlig 2020, så jeg kan ikke snakke så mye om det som skal skje frem i tid, men det jeg kan si, er at vi kommer til å lansere en rekke nye produkter knyttet til oppgraderingen vi skal gjøre rundt MVNO. Vi skal altså oppgradere statusen vår i nettet, som gjør at vi får muligheten til å utvikle et betydelig bredere spekter av tjenester som kundene kan være med å forme sånn som markedet ønsker det.

Blant annet kan jeg nevne at sikkerhetsaspektet inne på mobilene er noe som ligger veldig høyt på agendaen i forhold til produktutvikling som kommer i 2022. Og så er vi et vekstselskap, så vi skal opprettholde den veksten som vi har sagt til markedet at vi skal ha, det har vi gjort gjennom 2021, og det skal vi fortsette med i 2022.

 

 

Telefon, Mobil, Anrop, Samsung, Iphone, Sms, Post

 

Hva skjer videre med med Nortel? 

"Full Telenordekning, en stabil og god løsning med mange muligheter, og attraktive priser til kundene er åpenbart en god kombinasjon. Veldig mange bedrifter er jo avhengig av å være i Telenor sitt nett, og nettopp derfor er noen av lederne vi snakker med småbekymret for å gå til en utfordrer i Telenornettet, i tilfelle de blir solgt til en operatør i det andre mobilnettet.
Hva vil du si er sjansen for at Nortel blir solgt de neste 3-4 årene?"

Nortel er et Vekstselskap. Vi skal alltid være best på å serve kunder. Vi skal ta en posisjon i markedet, vi skal forsterke den posisjonen vi har tatt, og vi er børsnoterte og tenker langsiktig.

Det er vel egentlig det jeg kan si. Og det å gå på børs, det gir arbeidsro, og på den måten så får vi den roen vi ønsker og kan jobbe langsiktig og tenke langsiktig.

 

 

Nortel | LinkedIn

 

 

Ønsker du å lese flere innlegg om samhandling eller mobil?

Dersom du har noen flere spørsmål som ikke ble besvart i dag om Nortel eller annet innen mobiltelefoni eller skulle det være noe annet du lurer på er det bare å ta kontakt med oss på telefon eller på E-post:
E-post: paal.bjerknes@ags.no eller på Telefon:33 29 10 00

Her kan du også finner flere innlegg om Mobiltelefoni: 

New call-to-action

Jeg er interessert, ta kontakt med meg