Har du noen gang tenkt på at nettsiden din egentlig er inngangsdøren inn til bedriften på internett? Dine nettsider er ditt utstillingsvindu mot verden, kundene dine og dine samarbeidspartnere. Mange av dine fremtidige kunder tar beslutning om de skal ta kontakt med deg akkurat i det de er inne på nettsidene dine. Ikke la den sjansen gå fra deg, fordi du har gamle eller utdaterte websider. Flotte nettsider skaper butikk for deg, tiltrekker seg nye kunder og markedsfører deg.
Førsteinntrykket av nettsiden din avgjør
Kommer kunden først inn på nettsiden din, er de første sekundene viktig for videre fremdrift i salgsprosessen. Førsteinntrykket sier nesten alt om bedriften din, derfor bør du også sørge for at dette inntrykket blir best mulig. Når kundene dine er ute på nett og leter etter deg, er hjemmesiden din forhåpentligvis det første de møter. Kunden forventer at siden din er profesjonell, søkbar og brukervennlig. Allerede etter de 3 første sekundene skal kunden forstå at de har kommet på rett plass og de skal forstå budskapet du forsøker å levere!
Mangler du nettside?
Er du på den andre siden, i situasjonen der du ikke har nettside i det hele tatt, bør du kanskje gå noen runder for å få dette på plass. For hvis de som søker etter deg på nett ikke finner deg, hvem tror du da vinner kunden?
Statistikken fra TNS Norsk Gallup, viser oss at 88% av Norges befolkning bruker internett daglig. Vi søker først informasjon gjennom internett og beslutningsprosessen om hvor og hva de kjøper, er allerede besluttet før kunden kontakter deg! Søkemotorene er den største beslutningskanalen for kjøp av produkter og tjenester. Er du ikke synlig eller søkbar på nett, så blir du brutalt nok heller aldri funnet! Konsekvensen er at kunden din går til konkurrenten din i stedet..
Har du husket på mobilen?
Var du også klar over at minimum 84% av Norges befolkning har en smarttelefon og at vi i snitt bruker 2,4 enheter (PC, mobil og nettbrett) hver eneste dag? Da har du kanskje tenkt på at mange av disse bruker mobilen til å søke på internett. Det er derfor viktig at dine potensielle kunder finner deg og dine produkter tilpasset den enheten de leter på. At nettsiden er lesbar og fremstår like fint på mobil og nettbrett er like viktig som at den tar seg godt ut på PC skjermen. Vet du i det hele tatt om du har en mobilvennlig nettside? Det finnes enkle måter å finne ut av dette, ved å følge lenkene under bildet.
I vårt fredagstips fra en stund tilbake, kan du enkelt se hvordan du sjekker om hjemmesiden din er mobilvennlig her.
Hvis du ikke orker å se videoen, kan du gå inn på denne linken og skrive inn adressen til hjemmesiden din og trykk analyser.
Google, google, google.....
Det er med andre ord mange ting du må være klar over når du først skal legge hjemmesiden din på nett. Ikke bare er det utstillingsvinduet og inngangsdøren til bedriften din! Den må være tilpasset flere enheter, den må være brukervennlig og den må være lett å manøvre. Den bør også være oppdatert til enhver tid og den bør sist men ikke minst være søkbar på nett! For du har vel kanskje hørt om Google? Uten at Google selv lanserer noen tall for hvor mange besøkende de har, tør vi å påstå at det er Norges og mest sannsynlig verdens største søkemotor!
Kommer man høyt opp i Google, vil man trolig også få langt flere forespørsler og kunder. Google AdWords er den enkleste og kjappeste måten å komme høyt opp i Google på. I tillegg kan AdWords brukes til bannerannonsering. Det er disse annonsene som følger deg på internett. Vi tør nesten garantere at dette har hendt deg opptil flere ganger! Med dette i bakhodet har AGS IT-partner et samarbeid med godkjent Google partner. Dette betyr at vi både kan hjelpe og veilede deg i denne prosessen.
Vil du ha hjelp med nettsiden din?
AGS IT-partner leverer design, verktøy og nettsider som gjør det enkelt for deg. Vår Web konsulent sørger for at sidene dine er tilpasset visning på alle PC-er, nettlesere og ulike enheter og mobiltelefoner.