I dette tipset skal du få se hvordan du aktiverer og setter inn avkryssingsbokser i Excel. Med denne tøffe mulighet kan du enkelt legge inn avhukings bokser i regnearkene dine.
I dette tipset skal du få se hvordan du kan legge inn avkryssingsbokser i Excel. Denne funksjonen er smart å bruke der du enkelt kan visuelt fremstille informasjon i regnearket som av eller på, aktivert eller ikke aktivert.
Denne muligheten er ikke tilgjengelig i utgangspunktet i Excel så du finner den ikke på menyen dersom du leter. Men du er heldig, for i denne videoen skal du få se.
Som alltid er det enkelt å få til selv Bare se her
Du kan begynne med å starte opp Excel slik som dette. I dette eksemplet har jeg laget et enkelt regneark med Tjenester her i kolonnen til venstre, og en kolonne som heter Aktivert her på høyresiden.
Tanken er å sette inn avkryssingsbokser i denne kolonnen for å markere hvilke tjenester som er aktivert.
Først skal du få se hvordan du aktiverer og får tilgang til avkryssingsbokser i Excel.
Da er du endelig klar til å sette in boksen i regnearket ditt i Excel. Start her med å klikke på Utvikler som du nå finner øverst på menybåndet her til høyre. Deretter
Nå er du snart i mål
Nå markerer du cellen der du ønsker å sette inn avkryssingsboksen. Klikk på Sett inn på menybåndet slik som dette. hel til slutt velger du ikonet med boksen og vipps så har du klart det.
Tøft ikke sant.
Nå gjenstår det bare å kopiere avkryssingsboksen nedover i den tomme kolonnen
Da er det bare å kryss av i boksene så mye du vil. Du kan også redigere teksten ved siden av boksen til hva du vil, eller du kan velge å ikke ha noe tekst slik som dette
Smart ikke sant.
Excel Live som er en helt ny funksjon som gjør det enklere for deg å dele og presentere Excel regneark på møter i Teams.
Med Excel Live får du nå muligheten til å enklere dele et regneark i Teams, vise frem og jobbe sammen med andre på tallene.
Les artikkelen og se videoen her