I denne artikkelen skal du få se hvordan du bruker smart synkronisering i Dropbox for bedrifter.
Smart synkronisering betyr at du kan jobbe med filer uten internettilgang og spare dyrebar plass på din PC.
De fleste moderne PC-er leveres med ganske lite lagringsplass fordi store SDD disker er veldig dyrt.
Flere og flere bruker skyen til å lagre og synkroniserer filer og dokumenter som for eksempel OneDrive, Sharepoint i Microsoft 365 eller Dropbox for bedrifter.
Når alle filene i skyen skal synkroniseres ned på PC blir disken fort full.
Da kan pc-en bli treg og vanskelig å jobbe med. Og du må kanskje bruke tid på å rydde plass på disken for at maskinen skal fungere igjen. Eller du må kanskje ringe support for å få hjelp til å rydde opp.
Her har Dropbox gjort noe smart, en genial løsning som lar deg bestemme hvilke filer du vil at skal ligge i skyen og hvilke filer du vil ha synkronisert ned på din pc-en.
Dette kaller Dropbox for smart synkronisering.
Med smart synkronisering velger du ut hvilke filer og mapper som du vil ha synkronisert ned på din PC lokalt. Og hvilke som bare er tilgjengelig i skyen.
Noe av det smarte ved å bruke smart synkronisering kan være hvis du har behov for en fil som bare ligger i skyen, så lastes denne filen opp automatisk når du trenger den.
En annen genial funksjon ved å bruke smart synkronisering i Dropbox, det er at du kan velge bort filer og mapper som du er ferdig å jobbe med. Og kan arkivere dem i skyen uten at dette tar plass på din PC.
For å kunne bruke smart synkronisering må du installere Dropbox-skrivebords programmet.
Anbefaler de fleste å gjøre dette som bruker Dropbox, fordi det gjør det enklere å jobbe i Dropbox- applikasjonen.
Kom i gang med Dropbox i dag!
Har du lyst til å ha mer lagringskapasitet på din PC og finne et system som kan passe for din bedrift?
Da er det bare å ta kontakt med oss i dag!
Så tar vi gjerne en prat med deg om en eventuell løsning som ville passet perfekt for deg og din bedrift!
Les våre tidlige blogginnlegg om Visma, dersom du vil lære enda mer:
Dropbox for bedrifter er sannsynligvis den beste filserveren i skyen. Brukervennlig og som gir deg mest lagring for pengene. Dropbox en skybasert lagringsløsning som lar deg lagre, dele og samarbeide på filer med kolleger og kunder. Med Dropbox for bedrifter får du nesten ubegrenset lagringsplass, avansert sikkerhet, administrasjonsverktøy og prioritetssupport fra AGS.