I denne artikkelen skal du få vite mer om hvordan du kan bruke Microsoft Copilot til å samle informasjon og forberede deg på et møte med en potensiell kunde.

 

Slik bruker du Copilot til å forberede møter med nye kunder

Å forberede seg til et kundemøte kan være utfordrende, spesielt når du møter en ny kunde. Heldigvis kan Copilot hjelpe deg med å gjøre prosessen både enklere og mer effektiv.

I denne bloggen skal vi vise hvordan Copilot for Microsoft 365 og Copilot i Edge kan hjelpe deg, selv om du ikke bruker Dynamics 365 Sales. Hvis du driver med salg, skal du ha et CRM system hvor du lagrer informasjon om potensielle og eksisterende kunder.

La oss se hvordan Copilot kan hjelpe deg å forberede deg til møte med en potensiell kunde.

 

 

1. Ta kontakt med kunden på e-post eller LinkedIn

Første steg i forberedelsene er å ta kontakt med kunden. Copilot i Outlook kan hjelpe deg med å skrive en profesjonell og vennlig e-post. Klikk på Copilot i Outlook og bruk følgende prompt:

 

«Lag en e-post til en potensiell kunde som forteller dem om [x produkt/tjeneste] og foreslår et møte. Gjør tonen vennlig.»

 

 

 

2. Samle informasjon om kunden

For å forstå kunden bedre, kan du bruke Copilot i Edge til å samle informasjon om bedriften . Dette kan inkludere alt fra selskapets historie til nøkkelfaktorer som påvirker deres kjøpsbeslutninger. Prøv denne prompten:

 

«Beskriv nøkkelfaktorene som påvirker kundens kjøpsbeslutninger for [x produkt/tjeneste] i [y bransje].»

 

 

 

3. Møteforberedelser

Når du har fått kontakt og samlet inn nødvendig informasjon, er det på tide å forberede selve møtet. Copilot kan hjelpe deg med å opprette en møteagenda med relevante spørsmål som identifiserer kundens behov, smertepunkter og mulige løsninger. Bruk denne prompten:

 

«Forbered en agenda for et 25-minutters møte for mitt første kundemøte med Kunde med temaer og spørsmål som jeg bør stille.»

 

New call-to-action

 

4. Forberede innhold for første telefonsamtale

Før du ringer kunden, kan du bruke Copilot i Edge til å lage et kort, men effektivt salgsskript. Dette kan se slik ut:

 

«Skriv et 30-sekunders kaldt samtalesalgsskript, og fremhev 3 fordeler med [x produkt] for [prospekt] basert på [lim inn informasjon fra tidligere samtaler med Copilot].»

 

 

 

5. Innsigelseshåndtering

Hvis du forventer at kunden kan ha innvendinger, kan du bruke Copilot til å simulere en samtale hvor du håndterer disse innsigelsene. Bruk følgende prompt:

 

«Opptre som en CTO i teknologibransjen som er bekymret for kostnadene ved å implementere [x produkt]. Simuler en samtale som diskuterer verdien og fordelene med [x produkter] som tilbyr.»

 

6. Lag en salgspresentasjon

Til slutt kan du bruke Copilot for M365 i PowerPoint til å lage en profesjonell presentasjon. Åpne en ny PowerPoint-fil, klikk på Copilot, og bruk følgende prompt:

 

«Lag en presentasjon som inkluderer misjon og visjon til Selskapet og fordelene ved å implementere vårt produkt eller tjeneste.»

 

Du kan også samle all informasjon i et Word-dokument og deretter bruke Copilot til å generere en presentasjon fra dette dokumentet.

 

Konklusjon:

Ved å følge disse trinnene og bruke Copilot på en strategisk måte, kan du forberede deg effektivt til et kundemøte og øke sjansene for å lande en ny kunde. Copilot gjør forberedelsene enklere, slik at du kan fokusere på det som virkelig betyr noe – å bygge gode relasjoner og tilby verdi til dine kunder.

 

Få Microsoft 365 levert av AGS

AGS IT-partner har spisskompetanse i implementering og support av Microsoft 365. Vi hjelper deg med skreddersydde løsninger som kan øke produktiviteten og datasikkerheten i din organisasjon med de samme prisene som hos Microsoft.

 

New call-to-action

 

Jeg er interessert, ta kontakt med meg