I dette tipset skal du få se hvordan du enkelt kan summere tabeller og kolonner i Word. Perfekt når du skal lage et pristilbud. Det beste av alt, er at det er veldig enkelt å få til selv.
Tabeller i Word er en funksjon de fleste av oss bruker mye. Ofte bruker du sikkert tall i disse tabellene og da hadde det vært nyttig å kunne summere disse. Enten du lager et pristilbud, statistikk eller en rapport kan det spare deg for mye tid å få summert tallene automatisk.
Du kan starte med å åpne opp ett blant Word-dokument og sett inn en tabell slik du pleier å gjøre.
Som du ser har vi "jukset litt" og satt opp et enkelt pristilbud med produkter her i venstre kolonne og priser i høyre kolonner. Her mangler du bare totalsummen.
Alt du trenger å gjøre noe er å summere tallene.
Som du kan her på bildet vil formelen summere tallene i cellene som befinner seg i tabellen over. Formelen her blir =SUM(ABOVE)
Summer også kolonner i Word
Du kan også summere alle tallene fra kolonnene til venstre slik som i dette eksemplet. Velg tallformat slik som du gjorde i forrige eksempel og <OK>. Enkelt og smart ikke sant.
Få med deg flere smarte triks i Word her
Jobber du i Word og ønsker å bedre flyt og noen triks som gjør arbeidet enklere? Ja da kanskje noen av disse tipsene kan være nyttig for deg.
AGS IT-partner har spisskompetanse i implementering og support av Microsoft 365. Vi hjelper deg med skreddersydde løsninger som kan øke produktiviteten og datasikkerheten i din organisasjon med de samme prisene som hos Microsoft.