AGS Bloggen

Slik får du et komplett Logitech Møterom

Skrevet av Kristian Hokland | 28. oktober 2025


I dette blogginnlegget får du vite hvordan  vi installerer Logitech møterom hos våre kunder – En komplett guide fra AGS IT-partner

Å investere i et nytt møterom handler ikke bare om å kjøpe teknologi – det handler om å skape en sømløs og effektiv møteopplevelse. Hos AGS IT-partner hjelper vi deg hele veien, fra planlegging til ferdig oppsett. Her er hva du bør vite før du går i gang.

 

 

Hva er viktig å tenke på når du skal investere i et nytt møterom?

Et godt møterom skal støtte måten dere jobber på. Det handler om mer enn bare kamera og mikrofon – det handler om samspill, brukervennlighet og driftssikkerhet. Før du velger løsning, bør du stille deg disse spørsmålene:

  • Hvor mange personer skal bruke rommet?
  • Skal det være hybridmøter med eksterne deltakere?
  • Skal vi ha BYOD (Bring Your Own Device), Teams-room eller begge deler?
  • Hvordan skal man booke møterommet?
  • Er kabelskjuling viktig?

Det er viktig å ha en idé over hvordan rommet skal brukes og størrelse, men det er også veldig viktig å involvere leverandør av møterom så tidlig som mulig i prosessen. Hvertfall i rom som skal pusses opp slik at elektrikere og håndverkere er informert om hvor det skal gå kabler.

Det vil kunne gi en helt clean installasjon uten noen synlige kabler og lister.

 

Romstørrelse – en viktig faktor

Romstørrelsen avgjør hva slags utstyr du trenger. Logitech tilbyr løsninger tilpasset alt fra små møterom (huddle rooms) til store styrerom:


  • Små rom: Logitech MeetUp – alt-i-ett-løsning med vidvinkelkamera og innebygde høyttalere.


  • Mellomstore rom: Logitech Rally Bar Mini – kraftig lyd og bilde i kompakt format.


  • Store rom: Logitech Rally Bar + ekstra mikrofonpods – for optimal dekning og kvalitet.

 

Et rom kan være stort og ha plass til få mennesker rundt bordet, da er det fortsatt MeetUp som skal brukes. Det viktigste vi ser på når det skal velges størrelse på løsning, er hvor mange personer, og hvor langt bordet er.

Dette er for å være sikker på at alle som er med blir både sett og hørt.

 

Hva slags type møter skal du ha?

Skal møterommet brukes til:

  • Teams-møter med eksterne kunder?
  • Interne workshops og presentasjoner?
  • Hybridmøter med flere deltakere på skjerm?

Bruksområdet avgjør behovet for kameraoppløsning, mikrofonrekkevidde, skjermløsninger og integrasjoner.

 

Fordeler med en Teams-integrasjon

Logitech sine løsninger er sertifisert for Microsoft Teams Rooms (MTR), noe som gir:

  • Én knapp for å starte møtet – ingen teknisk frustrasjon.
  • Automatisk oppkobling til Teams – ingen behov for PC.
  • Sikker og stabil drift – alt er administrert i skyen.
  • Enhetlig brukeropplevelse – samme grensesnitt i alle møterom.

 

Hvorfor er Logitech så bra for møterommet?

Logitech har blitt en bransjestandard for møterom av flere grunner:

  • Plug & play: Enkelt å installere og bruke.
  • Skalerbart: Fra små til store rom.
  • Kvalitet: Kameraer med 4K, AI-basert autofokus og mikrofoner med støydemping.
  • Design: Elegant og diskret utstyr som passer inn i moderne kontorer.
  • Support og oppdateringer: Logitech Sync gir deg oversikt og kontroll over alle møterom.

 

Hvilken skjerm til møterommet?


Det vi ofte ser er at kundene ønsker for små skjermer. Det er viktig å velge en stor nok så du kan for eksempel dele en Wordfil og bakerste mann kan se det.

AGS IT-partner leverer Samsungskjermer i alle størrelser, og bruker deres digital signage versjoner i QB og QM serien for best ytelse.

Disse er ment for å kunne være slått på hele tiden, og QM serien har ingen gjenskinn fra lys – noe som også er bra hvis det er vinduer som tar inn sollys.

 

 

 

Hvordan leverer vi møterom til kunden?

Hos AGS IT-partner har vi en gjennomarbeidet prosess for å sikre at du får et møterom som fungerer fra dag én:

  1. Befaring

Vi kommer på befaring for å forstå rommets størrelse, hvor er det strøm og ethernet, lysforhold, akustikk og bruksmønster. Dette gir oss grunnlaget for å anbefale riktig løsning.

  1. Tilbud

Du får et skreddersydd tilbud med anbefalt utstyr, installasjon og eventuelle tilleggstjenester. Vi presenterer tilbud og løsning for dere.

  1. Leveranse

Vi bestiller og klargjør utstyret, og avtaler tidspunkt for installasjon som passer deg.

  1. Ferdig oppsett

Vi installerer, tester og kvalitetssikrer alt. Du får opplæring i bruk, og vi sørger for at alt fungerer sømløst med Teams og annen programvare.

 

Vil du vite mer eller booke en gratis befaring?
Ta kontakt med oss i AGS IT-partner – vi hjelper deg med å få et møterom som passer perfekt.