I dette innlegget skal du få se hvordan du kan effektivisere markedsføringen din og planlegge innleggene dine på Facebook.
Føler du at det er vanskelig å poste innlegg på Facebook og glemmer du gjerne å poste til tider? Da bør du lese videre. I dette innlegget skal jeg nemlig vise deg hvordan du enkelt og effektivt kan planlegge innleggene dine på Facebook. Ved å sette av litt fast tid en dag i uken eller en gang i måneden, kan du legge opp markedsføringen din på Facebook for hele perioden på en og samme tid.
#1: Det første du må gjøre for å kunne planlegge et innlegg, er å gå inn på startsiden på din Facebook side. Der starter du med å enten skrive et innlegg eller laste opp et bilde. Facebook gir deg mange alternativer for posting av innlegg.
#2: I mitt tilfelle skal jeg laste opp et bilde, og velger derfor <Last opp bilder/video>. Det er mange måter å lage et innlegg på. Selv prefererer jeg å laste opp bilde før jeg skriver selve innlegget.
#3: Etter at du har lastet opp bilde du ønsker, legger du til tekst i innlegget om du skal ha dette på Facebook posten din. Når alt er klar, både tekst og bildet, skal du nå IKKE trykke på <Publiser>. I stedet velger du alternativet ved siden av <Publiser> knappen. Her er det en liten pil du skal trykke på, og nå får du opp 3 andre alternativer, hvor det ene er <Tidsplan>. Trykk på denne.
#4: Når du har trykket deg inn på <Tidsplan> kan du velge ønsket dato og tidspunkt for når du ønsker at innlegget ditt skal publiseres. Når du har satt dato og klokkeslett, trykker du på <Planlegg>.
Tips! Ved å følge hvalen din på Facebook, kan du se hvilke tidspunkt det lønner seg å poste et innlegg. For å se dette, trykk først på <Innsikt> og deretter på <Innlegg>. Ved å dra musen over de ulike dagene kan du se når tid på dagen dine følgere er mest aktive på Facebook.
#5: Innlegget du har laget legger seg nå under planlagte innlegg. Ved å klikke på <Se innlegg> får du en oversikt over planlagte innlegg du har lagt opp på Facebook siden din. Disse ligger oversiktlige oppført i en rekkefølge basert på tid og dato.
#6: Da var innlegget planlagt og er klar for publisering på oppsatt tid. Om du angrer tidspunkt eller møter på endringer underveis, har du mulighet til å gjøre endringer på selve innlegget og oppsatt tid og dato. Dette gjøres ved å trykke deg inn på <Rediger>.
Ved å planlegge innleggene dine på Facebook vil du få en mer strukturert, oversiktlig og effektiv markedsføring. Du slipper å ha noe som henger over deg til enhver tid og det holder med å sette av noen timer en gang i uken eller måneden, avhengig av hvor ofte du ønsker å være aktiv på Facebook. Selv jobber jeg etter denne modellen og ved å planlegge på denne måten, unngår jeg uforutsigbart hastverk.
Facebook er en veldig spennende kanal med massevis av muligheter. Om du ønsker å få noen tips til hvordan du kan optimalisere Facebook siden din, kan du gjerne ta en titt i dette innlegget.
Dersom du ønsker å se nærmere på hvordan du kan ta i bruk Facebook i din bedrift, kan vi gjerne hjelpe deg. Det er bare til å ta kontakt med oss! Vi bistår deg gjerne.
En smart investering for din bedrift når du vil nå ut til flere potensielle kunder og øke salget. Med digital markedsføring fra AGS kan du skape engasjerende og målrettede innhold og kampanjer som gir deg vekst og nye kunder.