I dette innlegget skal du få se hvor enkelt du kan planlegge et innlegg på LinkedIn. Kjempe smart i hektisk arbeidshverdag!
Du er kanskje blitt godt kjent med muligheten for å planlegge et innlegg på Facebook? Dette har lenge vært en etterlengtet funksjon på LinkedIn. Vi har hatt muligheten til å planlegge poster på LinkedIn via tredjepartsverktøy, men omsider er det også mulig å planlegge direkte inne på LinkedIn også. I medfølgende video kan du se hvor enkelt det gjøres. Og litt lengre ned i artikkelen kan du lese deg til beskrivelsen stegvis.
Når du skal planlegge innlegg på bedrift-siden din på LinkedIn så trykker du først på bilde av deg selv (1), og går inn på siden du administrerer (2).
Når du har tagget personene du skal, velg lagre (1), deretter kvalitet-sikre (2) at rett personer er tagget før du trykker neste (3).
Nå er bilde og tekst klart, og istedenfor å trykke legg ut som du pleier, velg heller klokken ved siden av som symboliserer planlegg senere. Se pil på bildet.
Sjekk dine planlagte innlegg er å trykke direkte i feltet hvor du legger til innlegg (1). Der trykker du direkte på klokken som symboliserer «planlegg for senere» (2).
Du kan også planlegge innhold via din private profil og det gjøres på akkurat samme fremgangsmåte som du har sett over her. Eneste forskjellen er at du ikke skal velge å bytte til bedrift-siden din. Du planlegger fra der du oppretter innholdet ditt på profilen din.
Og vipps så har du planlagt innlegg på LinkedIn! Ganske enkelt ikke sant?
Da er du sannsynligvis klar til å sette i gang med en litt mer strukturert LinkedIn hverdag. Du har nemlig ingen unnskyldninger for å ikke ha tid til å poste innlegg lenger. Et godt tips er å sette deg ned å planlegge flere poster på en gang. Det er veldig tidsbesparende og lurt.
Trenger du litt veiledning av noen som kan det? Ta gjerne kontakt med teamet vårt i AGS og vi vil hjelpe deg i gang med prosessen.