I dette innlegget skal du få 3 gode tips til hvordan du kan optimalisere siden din på en enkel måte og bli mer synlig på Facebook.
Nesten 3,5 millioner nordmenn har i dag en profil på Facebook. Det blir også stadig flere bedrifter som ser mulighetene og i den forbindelse oppretter de en bedrift side med hensikt om å kanskje markedsføre seg. Mulighetene er mange på Facebook, og i dag skal vi ta for oss noen elementære ting du bør ha på plass!
Har du en Facebook side fra før eller ønsker å etablere en, skal du i dette innlegget få 3 gode tips til hvordan du kan optimalisere siden din på en enkel måte og bli mer synlig på Facebook.
Husk at Facebook ikke bare er nyhetskanal, men også en kundeservice- og markedsføringskanal. Det viktigste utgangspunktet for Facebook siden din, er innholdet på siden din. Benytt deg av det som finnes på Facebook og fyll ut informasjonen slik at du får en komplett utfylt bedriftsside. Det er svært viktig med et godt profilbilde, forsidebilde og korrekte kontaktopplysninger.
Tenk at siden din er ditt viktigste verktøy og ditt utstillingsvindu for de som er på besøk! Om siden din er mangelfull er det vanskelig for en potensiell ny kunde å forstå hva du kan hjelpe de med.
Profilbilde ditt er med på å markedsføre bedriften din hele veien. Den er også veldig viktig å ha på plass for at dine besøkere umiddelbart skal kjenne deg igjen. Tenk her på å riktig størrelsesformater på bilde ditt. Det samme gjelder på forsidebilde. Det er her dine potensielle kunder skal skjønne at de har kommet til riktig bedrift. Den skal ha en naturlig sammenheng med både profilbilde og firmanavn.
Husk at førsteinntrykket er viktig! En misvisende profil gjør at du kan tape potensielle salg for bedriften din.
Tips
Størrelse på forsidebildet ditt bør være 820 x 312 piksler.
Størrelsen på profilbilde ditt bør være 170 x 170 piksler .
På Facebook ligger dine potensielle nye kunder, direkte innenfor rekkevidde og det er en veldig fin kanal å bruke for å jobbe med merkevarebyggingen din. Med nesten 3,5 millioner nordmenn på Facebook har du mulighet til å kunne nå ut til en stor og vid kundegruppe.
Det som Facebook har åpnet for er bruk av søkeord, der du blant annet kan søke direkte på bransje, beliggenhet og firmanavn. Ved å ha brukernavn og bransjekategori lagt inn på siden din, vil du være mer synlig i søk på Facebook annet enn kun på direkte søk. Har du for eksempel et veldig langt firmanavn kan du ved hjelp av brukernavnet ditt velge et litt kortere navn som gjør at kanskje flere har mulighet til å finne deg.
Har du ikke lagt inn link til hjemmesiden din bør du absolutt gjøre det.
Dersom målet er å få flere besøkende inn på hjemmesiden din bør du også lenke dine besøkende inn til den istedenfor rett til innboksen på Facebook siden din, som i utgangspunktet er satt opp som standard. Knappen under forsidebilde gir deg mulighet til å bestemme hvor du ønsker å få henvendelser fra besøkende på Facebook.
Facebook er en veldig spennende kanal med massevis av muligheter. Dersom du skal ta i bruk Facebook for å jobbe konkret med merkevarebygging, er det viktig å jobbe med sideprofilen din. Husk at det er den som er utgangspunktet for mye av aktiviteten som foregår på Facebook.
Dersom du ønsker å se nærmere på hvordan du kan ta i bruk Facebook i din bedrift, kan vi gjerne hjelpe deg. Det er bare til å ta kontakt med oss!
Et godt tips kan være å følge med i neste bloggpost fra meg. Da skal jeg vise deg hvordan du kan jobbe mer effektivt, ved å planlegge innleggene dine på Facebook.
En smart investering for din bedrift når du vil nå ut til flere potensielle kunder og øke salget. Med digital markedsføring fra AGS kan du skape engasjerende og målrettede innhold og kampanjer som gir deg vekst og nye kunder.