Hva koster egentlig gratis migrering ifra Dropbox? 

I denne artikkelen skal jeg gå  igjennom hva som er inkludert i gratis migrering og oppstart av Dropbox hos oss. Det har den siste tiden kommet mange spørsmål om hva gratis migrering egentlig koster og hvordan vi gjør dette.

I denne videoen skal jeg gå igjennom hva som er inkludert og hvilke forutsetninger vi setter til dette.

Se filmen eller les innlegget i tekstform under.

Forutsetningene for gratis migrering er:


Det første vi trenger for å gjøre en migrering er tilganger.


  • AGS IT-partner har tilgang til server(e) eller PC via fjernstyring slik at vi får overført data til Dropbox.

  • At du har en liste med brukere, mobil nr. og epost adressen til disse slik at vi får satt opp brukerkontoene.

  • Vi trenger en skisse med oversikt over fellesmappene du vil ha, hvem som skal ha tilgang, og hvor data fra server(e) eller PC skal fordeles i disse mappene.

  • Bruker har ikke registret en PRIVAT Dropbox konto på samme e-post adresse som bedriftens. (Dersom dette er tilfelle, er det enkelt å rette opp men det må beregnes litt ekstra tid)

  • Maskinen til brukeren har nok diskplass til å kjøre Dropbox og synkronisere data.
    Trenger du litt ekstra hjelp med noe av dette? -så hjelper vi deg gjerne, men fakturer medgått tid.

 

 

Hva er inkludert I gratis migrering bilde 1

 


Dette er inkludert i Gratis Migrering:


  • Tilbudet inkluderer gratis migrering av filer og data fra server(e) eller PC til Dropbox for bedrifter.

  • Tilbudet inkluderer også kostnadsfritt oppsett av brukere i løsningen.

  • Du får også klargjort den felles mappestrukturen som du vil ha i Dropbox for Bedrifter.

  • Løsningen blir satt opp med automatisk 2-faktor sikkerhet i administrasjons konsollet for å sikre løsningen best mulig.

 

Hva er inkludert I gratis migrering bilde 2

New call-to-action

Dette er ikke med i gratis migrering:

 

  • Oppsett av klient på PC eller Mobil enhet er ikke inkludert, men brukeren får videokurs på hvordan de installerer og setter opp Dropbox på sine enheter.

  • Synkronisering av data til klienter. – i utgangspunktet velger brukeren selv ha som skal synkes ned på maskinen og hva som skal kun lagres i skyen. (dette dekkes i brukervideoen som følger med)

    Link til tidligere innlegg om smart synkronisering -> Videoen finner du her

  • Oppsett av 2-faktor-autentiserings-app på mobiltelefonen.

  • Oppsett av Single-Sign.-On og integrasjon via Azure AD
    Trenger du litt ekstra hjelp med noe av dette? -så hjelper vi deg gjerne, men fakturer medgått tid.

 

Hva er inkludert I gratis migrering bilde 3


Se flere tips om Dropbox her! 

Kunne du tenke deg å lese flere smarte tips om Dropbox?
Under finner du tre super tips som kan bidra til en mer effektiv hverdag for din bedrift!

 

Hvordan bruke smart synkronisering i Dropbox

Dropbox for bedrifter

Dropbox for bedrifter er sannsynligvis den beste filserveren i skyen. Brukervennlig og som gir deg mest lagring for pengene. Dropbox en skybasert lagringsløsning som lar deg lagre, dele og samarbeide på filer med kolleger og kunder. Med Dropbox for bedrifter får du nesten ubegrenset lagringsplass, avansert sikkerhet, administrasjonsverktøy og prioritetssupport fra AGS.

New call-to-action

Jeg er interessert, ta kontakt med meg