Design uten navn (3)

Om du har en bedrift side på Facebook, skal du i dette innlegget få 3 gode tips til hva du bør gjøre, for å få en godt optimalisert side for bedriften din. 

Nesten 3,4 millioner nordmenn over 18 år, har i dag en profil på Facebook. Det blir også stadig flere bedrifter som ser mulighetene og i den forbindelse oppretter en bedrift side med hensikt om å bli mer synlig i sosiale medier. Mulighetene er mange på Facebook, og i dag skal vi ta for oss noen elementære ting du bør ha på plass!

Har du en Facebook side fra før eller ønsker å etablere en, skal du i dette innlegget få 3 gode tips til hvordan du kan optimalisere siden din på en enkel måte og bli mer synlig på Facebook.

 

#1 Fyll ut all kontaktinformasjon og velg et klart og tydelig profilbilde og forsidebilde

Husk at Facebook ikke bare er nyhetskanal, men også en kundeservice- og markedsføringskanal. Det viktigste utgangspunktet for Facebook siden din, er innholdet på siden din. Benytt deg av det som finnes på Facebook og fyll ut informasjonen slik at du får en komplett utfylt bedriftsside. Det er svært viktig med et godt profilbilde, forsidebilde og korrekte kontaktopplysninger.

Tenk at siden din er ditt viktigste verktøy og ditt utstillingsvindu for de som er på besøk! Om siden din er mangelfull er det vanskelig for en potensiell ny kunde å forstå hva du kan hjelpe de med.

Facebook rediger side-1

 

Profilbilde og forsidebilde

Profilbilde ditt er med på å markedsføre bedriften din hele veien. Den er også veldig viktig å ha på plass for at dine besøkere umiddelbart skal kjenne deg igjen. Tenk her på å riktig størrelsesformater på bilde ditt. Det samme gjelder på forsidebilde. Det er her dine potensielle kunder skal skjønne at de har kommet til riktig bedrift. Den skal ha en naturlig sammenheng med både profilbilde og firmanavn.

Husk at førsteinntrykket er viktig! En misvisende profil gjør at du kan tape potensielle salg for bedriften din.


Bildestørrelser Facebook

Størrelse på forsidebildet ditt bør være 820 x 312 piksler.

Størrelsen på profilbilde ditt bør være 170 x 170 piksler .

 

#2 Lag et brukernavn på siden din og legg deg under en passende bransje

På Facebook ligger dine potensielle nye kunder, direkte innenfor rekkevidde og det er en veldig fin kanal å bruke for å jobbe med merkevarebyggingen din. Med nesten 3,4 millioner nordmenn på Facebook har du mulighet til å kunne nå ut til en stor og vid kundegruppe.

På Facebook kan potensielle kunder bruke søkeord som går på bransje, lokasjon og firmanavn. Det er derfor viktig å legge deg i riktig bransjekategori og tenke litt over hvordan du står representert å Facebook. Legg også til et brukernavn som gjør at siden din blir mer synlig offentlig og at du unngår urelevante tall og bokstaver i URL-en din.

redigere kategori, navn og brukernavn på Facebook

 

#3 Få besøkende inn på nettsiden din uten å betale for det.

Har du ikke lagt inn link til nettsiden din bør du absolutt gjøre det.

Dersom målet er å få flere besøkende inn på nettsiden din bør du også lenke dine besøkende inn til den istedenfor rett til innboksen på Facebook siden din, som i utgangspunktet er satt opp som standard. Knappen under forsidebilde gir deg mulighet til å bestemme hvor du ønsker å få henvendelser fra besøkende på Facebook.

endre sideknapp på facebook

 

endre sideknapp på facebook 2

endre sideknapp på facebook 3

endre sideknapp på facebook 4

Hvorfor Facebook?

Facebook er en veldig spennende kanal med massevis av muligheter. Dersom du skal ta i bruk Facebook for å jobbe konkret med merkevarebygging, er det viktig å jobbe med sideprofilen din. Husk at det er den som er utgangspunktet for mye av aktiviteten som foregår på Facebook.

Dersom du ønsker å se nærmere på hvordan du kan ta i bruk Facebook i din bedrift, kan vi gjerne hjelpe deg. Det er bare til å ta kontakt med oss!

 

Bli synlig med digital markedsføring levert av AGS IT-parter

En smart investering for din bedrift når du vil nå ut til flere potensielle kunder og øke salget. Med digital markedsføring fra AGS kan du skape engasjerende og målrettede innhold og kampanjer som gir deg vekst og nye kunder.

New call-to-action

Jeg er interessert, ta kontakt med meg