Nå kan du redigere PDF filer i Word

Å redigere PDF filer i Word har ikke vært mulig før i Office 2013. I dette tipset skal du få se hvordan du enkelt kan redigere PDF filer som du har åpnet i Word. Du kan lagre filene igjen enten i Word format eller tilbake som en PDF etter at du har redigert dokumentet. Mange som har et enkelt behov for å redigere PDF filer kan spare penger på innkjøp av programvare.

Slik kan du redigere PDF filer

Du åpner PDF dokumentet som du vil redigere enten ved å høyreklikke på dokumentet og velge åpne i Word. Her kan du se i illustrasjonen under hvordan den originale PDF filen ser ut og hvordan den ser ut når du åpner den i Word. Det kan være viktig å ta forbehold om at komplekse PDF dokumenter ikke alltid blir 100% riktig.

PDF Dokument i Word

Orginal dokumentet i PDF leser

 

PDF dokument i Word
 
 
Slik ser samme PDF dokument ut etter at det har blitt åpnet i Word. Se hvor enkelt du lagrer dokumentet som PDF. I Office pakken velger du enkelt fra lagre som menyen å lagre selve dokumentet som PDF fil.

 

Hvordan lage PDF filer i Word

 

Få Microsoft 365 levert av AGS

AGS IT-partner har spisskompetanse i implementering og support av Microsoft 365. Vi hjelper deg med skreddersydde løsninger som kan øke produktiviteten og datasikkerheten i din organisasjon med de samme prisene som hos Microsoft.

New call-to-action

Jeg er interessert, ta kontakt med meg