Helautomatisk inkasso- og purretjeneste med Autocollect

Når har jeg i tidligere blogg inlegg og videoer snakket om skybasert økonomisystem (Visma.net erp) og hvordan man skal enkelt få sendt fakturaer osv. gjennom Visma.net Autoinvoice tjenesten.

Men en ting som blir ofte oversett er hvordan man skal kreve inn penger når betaling av utsendte fakturaer uteblir.

Og det er her Visma Autocollect kommer inn.

Se videoen her i denne linken eller i avspilleren nedenfor.

  

Visma AutoCollect er en automatisert purre- og inkassoløsning som er integrert med ditt økonomisystem fra Visma.

Du kan dermed velge om du vil automatisere hele eller deler av innfordringsprosessen. Dine saker vil da bli håndtert av Visma sitt inkassobyrå, Visma Collectors.

Fordeler med Visma AutoCollect:

· Automatiser tidkrevende prosesser

· En mer oppdatert reskontro

· Bedre likviditet og kontroll

· Alt styres fra ditt økonomisystem

· Ingen dobbel reskontro

Du velger selv hvor mye Visma Collectors skal gjøre


Med Visma AutoCollect velger du selv hvilke saker du vil sette bort til Visma Collectors. Du kan sette bort både purringer (inkassovarsel) og inkassosaker.

Purring

Systemet henter automatisk forfalte poster som blir oversendt Visma Collectors for utsendelse av inkassovarsel. Forfalte inkassovarsel blir deretter behandlet som en inkassosak.
Jo raskere Visma Collectors sender ut en betalingspåminnelse, desto større er sjansen for at saken ikke går til inkasso. Påminnelsen (varselet) må inneholde ny betalingsfrist som må overholdes for at kravet ikke skal sendes til inkasso. Den skal også inkludere et purregebyr til satser bestemt av Finansdepartementet.

Purretjeneste inkluderer:

· Effektivt og tilpasset purreløp

· Utsendelse av inkassovarsel

· Sms-varsling

· Full kontroll og innsyn i webportal

· Kvalitetssikret oppfølging iht. gjeldende lover og regler


Inkasso

Hos Visma Collectors kan du være trygg på at all innfordring og inkasso foregår i lovmessige, kontrollerte og kvalitetssikrede former. Du får gode råd og de hjelper deg med å etablere og kvalitetssikre gode innfordringsrutiner.

Inkassotjeneste inkluderer:

· Brev og betalingsoppfordring

· Oppfølging via telefon, sms og e-­post

· Fokus på kundegjenvinning med rask og rettferdig løsning

· Oppfølging av skyldnere i utlandet

· Juridisk bistand

· Kredittsjekk/Analyse

 

Se flere tips på vår Youtube kanal

Se flere smarte og nyttige tips på vår YouTube kanal!
Vi legger til nye videoer hver uke, så følg med og abonner på kanalen vår. 

Du kan se flere tips på Youtube her

Følg med på Youtube kanalen vår

Ta kontakt med oss eller meld deg på

Nå kan du automatisk få ferske og spennende IT nyheter og tips fra vår blogg hver uke 

Ring oss på 33 29 10 00, send en e-post til dinitavdeling@ags.no eller bruk kontaktskjema.

Kontakt oss