Mer e-post, mindre hindring
Microsoft har nå gjort endringer i hvor mange mail du kan sende ut pr. dag
Tidligere hadde mottakeren en limit satt til maksimalt 1500 mottakere per dag.
Nå har Microsoft økt denne raten i Office 365 Enterprise (plan E1, E2, E3) fra 1500 epost til
10.000 e-post hver dag.
Nye muligheter
For noen av våre kunder er dette en velsignet forbedring. Mange har nyhetsbrev eller lignende som
man sender ut til kunder, medlemmer eller samarbeidspartnere og utsendelse av disse frem til nå vært
tungvint eller bestått av tidkrevende omveier. Vi er glade for at Microsoft har gjort det enklere for disse. Dette viser at skytjenester er i konstant endring og forbedring, noe som er til glede for våre kunder.
Hvorfor finnes disse begrensningene?
Restriksjonene hindre brukere fra å sende store mengder uønsket kommersiell e-post, ofte referert til som spam. Disse grensene beskytte Microsoft's online tjeneste fra å bli en kilde til spam, og som et resultat av disse beskyttelsene, holde våre e-post tjenesten operativ og tilgjnegelig. Forbedringer i Microsoft's datasenter tillater å øke denne grensen og samtidig opprettholde samme grad av beskyttelse.
Tips dersom 10.000 ikke er nok!
Disse grensene gjelder både e-postmeldinger som sendes i en organisasjon og de levert til eksterne organisasjoner. Den beste måten å unngå å overskride mottakeren frekvensgrensen er å bruke distribusjonsgrupper når du sender meldinger til et stort antall mottakere. Distribusjonsgrupper lagret i den delte adresseboken telles som én mottaker mot mottakeren frekvensgrense.
For mer informasjon ang dette kan du lese
Strategier for å støtte Bulk Email .
Microsoft anbefaler
Office 365 kunder som trenger å sende mye legitim bulk kommersiell e-post - for eksempel større mengder nyhetsbrev - bør fortsette å bruke tredjeparts leverandører som spesialiserer seg på disse tjenestene.
Interessert i nytt mailsystem?
Sjekk ut våre websider om Exchange Online
Ring oss på 33 29 10 00, send en e-post til dinitavdeling@ags.no eller bruk kontaktskjema.